Monday, August 9, 2010

Tukar

Petang!

eerrkkkk...alhamdulillah...
kenyang nye..br lepas menyentap nasik ngn sup berubut!
walaaawehh..mmg yummy i tell u.
br2 ni i jmpa 1 kedai yg menepati selera i..Sarimah Curry House.
dh lame pon kedai tu, salu aku lalu jer dpn kedai nmpak mcm xsyiok jer mknan..
tmbhan aku xsuke kari2 house ni.(dlm pale otak aku kalo kari house tu mamaks punye!)
so aku ni mmg no likey ke mamak ni..
tp mee goreng mamak aku bedal jugak!
asal jgn msuk mamaknye restoran lah.
last 2 weeks kwn aku yg ajak tapau sana.
lyn jer sbb perut time tu agak lapau gilo.
kari pon kari lah labuuu...bedal ajer.
and our menu lunch tu yelah berupa semangkok sup berubut, ns goreng ikan masin & air cendol.
menu same 2 org.
kwn aku ni ustazah..
ustazah ni ckp sedap ns grg ikan masin tu..so nak membuktikan kata2 die tu aku pon terai.
mmg sedap!
sup berubut plg sedap!
dan juga cendol tu...hurrrmm...sedappppp!!
n menu yg same ni jgk kami oder jumaat lepas ms lunch!
3 0rg pulak kali nih.
mmg nikmat xterkata lah lunch hari tuh.
and disebabkan kesedapan menu2 tu msih di tepi2 mulut je lagi ni, td aku pon mengajak driver aku anto aku menapau ke sana lagi.
dan selesai dah cendol n sup berubut tuh..
ulalaaaaa...sedapppp!..
aku ni nmpak jer slim tp bab makan aku tak penah miss.
malah aku ngn tunang aku salu jer wat pgram jalan2 cari makan versi kami lah.
ni yg sehati sejiwa sbb kami suka makan!
mkn berlumba2 siap curik2 lagi.
aku curik mkanan dia, dia curik mkanan aku.biase lah tu...toleh sket aku amik sesudu..
lame2 abis mkanan dia aku bedal..
lawak!
mmg heaven seh!

tp aku xpe r mkn byk pon lemak ntah ke mana x kumpol2 pon!
tunang aku yg marabahaya sket sbb dia mkn sket naik sket.mkn byk naik byk!
(alamak..jgn mrh ekkk kekanderku...)
ni dh 2 bulan aku tertunda pgram jalan2 cr mkan aku ngn tunang ni..
balik ni mmg tak sabar nak continue jalan2 cr makan versi puase!

ahaaaa....mmg xsbr!


nasi goreng ikan msin +cendol



my sup berubut...sedap ehhh!



ha tu diaaa..

pjg jgk mukadimah aku ni..
hr ni nak story pasal tukar atau omputihnye transfer!
ye..aku mmg nak transfer dh ni.bosan thp cipan ni.
ni aku ada terbaca dr fb kwn aku artikel mengenai transfer dr BH.


ermmm...skrg pon aku sikit2 siapkan n setelkan keje2 aku..
mn lah tahu aku dpt pndah kan?
rezeki aku mn korang tau kan?
kan rezeki ketentuan Illahi..
so xde ayat2 chenta yg dengki nak kata "jgn harap ko pindah baru 2thn!"
cittt!!tu mulut2 yg negatif yg suke ckp gitu
aku sgt positif ni.
biarlah aku xdpt pon asal aku habis usaha!
lagi 1 aku ade alasan yg aku rs aku leh dipertimbangkan.
pe dia..rahsia ok!

tak kesah lah 2 thn ke 3 thn ke 4 thn ke kan?..janji cuba.
lagi pon thn depan aku ada event beso punye..susahlah kalo aku terkejar2 balik n9.
dah rs dah ms engagement hr tuh..semua aku serah pd fmily n tunang
sgt2 kesian.
n utk majlis beso tu aku nak aku sendri wat preparation depan mata.
ermmm..
lagi satu dlm artikel tu ade tlis kpm perlu ambil tindakan dgn mgunakan pendekatan KEMANUSIAAN dan mengetepikan KEPERLUAN !
yg ni yg aku nak highlite kan sgt2!
so pendekatan KEMANUSIAAN tu yg nak digunakan.
tiada lagi istilah KEPERLUAN PERKHIDMATAN!
dgr tu..kpm yg ckp bukan aku!.
aku mmg jaki betul dgr alasan2 KEPERLUAN PERKHIDMATAN ni sebenarnye.
tak ke dorang guna otak nak perlukan perkhidmatan aku mengajar tp tu semua menunjukkan kekurengan nilai KEMANUSIAAN ok!..
ye lah..bygkan isteri/suami yg berjauhan dr pasangan
kan ke menunjukkan xde kemanusiaan memutuskan hubungan suami isteri..(bukan cerai laaa..cerai kejap)
pas tu kot yg ade anak tu..nak2 yg bb lagi msh merah tu..
tekuekk kuekk omak eh jauh kek srwak tu..
tak ke kesian tu..aku tau la sbb hosmet aku dulu tiap2 mlm nanges n cium2 baju anak dia..
rindu anak dia..anak baru lahir pas pntang si emak balik kerja ke srwak..
mane tak mcm nak gilo tuh..
mn kemanusiaannye tuh???
kucing pon tau nak dekat2 ngan anak..
ni kan pulak manusia.
wohh..terukk!
aku ni pon walupon xkawen tapi aku ade tgjwb sbagi anak kan?
errmm...sib baik adik2 aku yg berempat tu ade meramaikan umah mak abah..
xle risau sgt aku ni..
cume saket rendu kat tunang jer sket...ihikksss..(gatai)
biaso ler tuh.
keperluan perkhidmatan kah nmnya tu kalo berlakunye pengabaian tgjawab?
sape nak jawabbb??
kalo cenggitu lah kan keperluan perkhidmatan ni..errmmm..
mak aku pon perlukan perkhidmatan aku gak kat umah nuuu..
adik2 aku tu pon...
tunang aku pon perlukan perkhidmatan aku gak...
(uikkkss len mcm plak tunang aku perlu perkhidmatan aku??)
jgn pikir yg tidak2 haaa....nakal tuuu..
ahaaaa..

ah..malas lah nak bertekak menda2 ni.
wat sakit jiwo.
lagi kesian kat org2 yg berkeluarga tuh kan?
beranak pinak lagi la...
so aku ni pon takde lah selamanye berbujang je kan?
gilo ke hape tak nak kawen..tak nak aku berstatus andartu merantau di srwak...
lagi sawan t tuh!
eeee...mintak simpang ok!
nak kawen gak..t ada anak sume takkan time tu baru nak terhegeh2 nak apply pindah..??
bongok beno lah org yg wat cenggitu kan?
*emo*
ada org kata " alah ko amik pengalaman dulu bujang2 ni!"
errmm..ok aku dh ada sket pengalaman yer kwn2!..
mengajar anak2 org iban,
ke sekolah menumpang org yg kdgkala mcm tak ekhlas nak tumpangkan aku!
(sori..aku xhadapkan sgt kete korang tuh...weekkksss busuk !!)
kerenah2 membeli tiket yg mhl bukan sesen 2 yer..
naik van sapu, van roti, van suratkabar yg sempit ke epot,ke limbang..
naik van sape2 ntah aku xkenal men naik jer n duduk 3jam dlm tu berpening2 nak ke limbang..
bertawakal jer selamat ke tak aku time tu kan??
naik hilux, naik sume kete besor yg terjungkit2 aku dlm nyer..terlambung2!
naik bot ke labuan..
sekolah banjir..
tak merasa mkn kat restoran2 cam mcd,pizza,kenny dll..
haaaaa...byk tuuuu...
aku ada pengalaman dah!
korang ada???adaaa??
tak de kannn??
errmm..korang msih dlm comfort zone r tuh..
k lah nak mandi..
panas dh ni
semoga aku dpt tukar nanti amin.
doakan aku yer!



No comments: