Sunday, July 4, 2010

macam kene berpantang

salam mesra ..

ini ialah 1st entry untuk July...
sejak kebelakangan ni aku dilanda sakit perut yg aku sendiri xtau nak klasifikasikan sbgai apakah jenis sakit ni..
aduuudududddhhh..
rase kembung pon ada.angin pun iyer.nak $%#^^&% pon ada.kdg2 sakit memulas.kdg2 sakit mcm ape ntah.bukan dtg bulan pon...guling2??..eh xde lagi lah thp guling giling gulung pon.ahaks.
so kesimpulannye aku sakit perut lah..
stkt ni blum ada tanda2 yg series menandakan sakit yg bukan2 lah,..
and aku wat andaian sendiri mebi aku sakit gini sebab aku melantak ikut selera aku sgt kot.
aku suka giler tomyam.mknan aku wajib2 pedas.kalo xpedas bukan aku lah tu. tu stail tunang aku yg xmkn pedas.eh..xummphh lah xpedas.
pas tu aku suka makan ais.tak kira hujan, panas, kemarau, salji, ribut petir,banjir mahupon tsunami..opsss..celupar amat yg itu...ahaaa..xkira lah ape keadaan jua pon aku tetap memastikan keperluan aku dan ais seiring sejalan...seindah bunga ditaman....~~(hehe)
sampai hosmet aku thn lepas tegur2 aku salu sgt minum ais mlm2..ahaaa...i loikee...
dah lah tu mkn tomyam tu mmg peveret den.asam podeh pon my favorit..
adakah sebab2 mknn tu semua yg wat aku mengalami sakit pd sang organ tu?
owhhhh...apakah aku kene berpantang seketika??
mcm mane ni??...bile cerita kat mak aku..sah2 lah pree kene ceramah.

" ekau tu mkn mcm2...kono jago..mudo2 laie t sakit porot ajo..kot terbolah porot tu nanti"


kalau tunang aku lak...

" mkn lah lagi tomyam tu bermgkuk2...buah kuinin tu mkn byk2..xpe pon perut sakit..janji makan puas..ha nnt msk sepital perut prob ke hape baru tau",

uhhhh...menyelinap masuk 1 persatu butir2 ayat tu dlm cuping telinga aku.
perasaan: menggelegak juga tp ku thn sbb aku yg cr pasal.pdn muka aku .
mn aku dpt buah kuinin?? kisahnye gni...

buah kuinin tu driver aku yg kasi..mula2 dia kasi 6bijik..kasik free lah.sebab kat umah dia berlambak sebakul menimbunnye..
mula2 cm was2 gak nak mkn..mana lah tau kan..siap tnye tunang aku leh ke mkn..
skali rase ok jer..sedap..memang sedap yg amat..sgt2 juicy sbb buah tu masak dah.pastu xjumpa pon sekor ulat dlm tuh.buah besor isi tebal xde busuk..bau jgn cite lah...smpai xle nak sorok bau tu..kuinin mmg best!..pas habis tu leh x aku p mintak lagi kat driver aku ..ahaha..
konon nak beli lah..segan lah pulokkk...tp dpt free lagik..kali ni byk berganda...makin gile kentang lah aku ngn hosmet aku makan.dh lah dok 2 org jer..mkn2 jer bile terasa nak mkn..
tp tgk hosmet aku menten plak..mebi perut aku nipis senipis rambut aku kot..ahaha. so skrg aku dh stop menikmati kehebatan rase jus sebenar kuinin tuh. STOP sudaaaa...

tu lah kisah nye yer...

mgu ni kalo xok gak mslah negara ni aku kene lah g jumpa en doktor..huhu..
risau plak aku.
dan berjayakah aku berpantang??..
tepuk dada tanya selera.
renung2 kan lah.selamat beramal..kuikui..
tu jer.
aku xlarat ni..
td mkn actal ok sket..ni mcm dah menjadi balik..

oooowwwhhh.....

bai.




yang aku minum tu ais ler..hehe..yumeehh sedap nyer..


ubat yg diberi tunang aku..ku bwk ke limbang..mcm xde jumpa kt limbang.


lokasi favorit aku di nilai...


lauk favorit aku.hanya buatan mak yg dipercayai sedap.harap maklum.



2 comments:

meQ said...

Tu le gatai bebenor suke minum ais ngn mkn tomyammm....kang da slalu saket porut...padan mukaaa...hahahahahaahaaha......

Lynda said...

ehheee...i sukeeee....tp skrg dh ok dh perut ku..