Friday, July 9, 2010

Saya yg menurut perintah??

selamat berwiken..

seperti wiken2 yg lampau, mmg xde lah colorful wiken aku kalo namanye diLimbang.
dan seperti wiken2 yg dahula kala juga,bersendirian lah aku bertemankan hosmet yg berdua tu tapi aku tetap rase aku sorang2 cam tercongok kat hujung dunia dlm peta malaysia.
seperti juga wiken2 yg dah berzaman tuh, mengeluh bohsan n tatau pe nak buat lah aku dlm bilik yg aku diami ditemani sang kipas meja yg dah xleh nak pusing,sehala jer anginnyer,bertemankan almari plastik yg kalo aku tendang sekuat tenaga wanita aku akan runtuh ni, bertemankan si katil yg agak kukuh, bertemankan meja study yg aku beli thn lepas semata2 sebab aku dh xlarat menonggeng kat ruang tamu wat lesson plan tu, bertemankan buku rekod p&p aku yg dah xsbar aku nak tutup lembaran 2010 nya ni..bertemankan henpon aku yg sengalnye tersangatlah mencabar keimanan aku tatkala aku tgh berguling2 golek gelantang menelepon si dia yg nun jauh beribu batu...dan juga bertemankan sang nadi ku yang menjadi sumber kekuatan aku di sini, sumberku berhubung dgn dunia luar dan sumber hiburan aku yg setia bersama aku iaitu sang lappy yg comel seperti aku di zaman kecik2..(dulu aku comel skit tau..skrg comel banyak!..hehe..)

tu diaaaa....panjangnye mukadimah!
ahakkss..dh la tu ayat ala2 pujangga plak.xkuasa aku!

ok.cerita ceritinye bertajuk mcm kat dlm setiap surat tu kan ada 'saya yang menurut perintah'.
tapi aku sebaliknye..
aku rse dlm minggu ni aku sgt tak mengikut perintah kecuali lah perintah ALLAH dan perintah Mak aku jer...ahahha..tu pon ade jer aku xikot perintah mak aku suh rajin2 memasak!ahakkkksss!..
perintah org len amatlah aku xkuase nak menurut.
dan aku rs dlm minggu ni aku sgt selamber.ahaaa..hari pon aku selamber xg sekolah.
tapi aku xg sebab aku skt perut ok.
ni pon dah kali ke 3 aku stop blogging n jumpa en.t..kuikui..
mcm minggu lepas aku rase sgt berpesta sbb hari2 aku blik awal.ahaaa...
tp minggu depan aku xdpt ler berpestatari sgt sbb aku nye giliran handle koko plak.
sgt lah malas bin lazy aku ni.

kdg2 kite menurut perintah tap kalo xekhlas xguna juga.
maka, jadilah mcm aku yg mmg xmenurut perintah ni.
ntahpape aku merepak ntah..
owh ya...semlm aku menghabiskan masa ptg ku berlibur bersama hosmet.
ahaaaaaa...dah kejenye aku ptg2 ats katil membuto jer.mcm dah pening ala2 sewel jer rase bile tido melampau2...tu yg ajak hosmet beronggeng mencari motivasi!
pagi ni plak aku leh terjaga jam 5.30?!!
gilo apo?
time cuti aku bgun awl, time skolah aku liat nak bgun.hishh!
ntah ape punyo hormon daa...

ok..dah tade idea.aku cam dah ngantok lagi..padahal baru jam 9 pagi!


gotta go!..


kat bwh ni aku uplodkan pic menatang yg aku beli semlm semata2 nak meningkatkan motivasi diri aku di sini.
so minggu ini aku telah membeli lady's slipper berupe sang arnab!..
skrg aku nak beli barg meningkatkan motivasi setiap minggu lah!
nanti menjelang aku transfer byk ler menatang2 yg aku kumpol.,.


ahaha..
untuk pengetahuan...dlm bilik aku ni byk jer menatang3 ni..
ats katil ade kura2 yg dh berlubang perut..
atas meja lak ade sekor burung gembol seperti si pemberinye -diberi oleh en.tunang ms hantaran cek..


yg terbaru si arnab 2 ekoq..
cute-cute!
tu tak termasuk menatang yg alive sperti lalat yg sesat sekor, cik semut yg rajin, sang nyamuk durjana,dan kadang kale ada menatang yg suka kat lampu tu lah..hehee..meriah juga bilik aku!
minggu depan??
nantikan kemunculan menantang baru lagi.....!!!
ok.skrg mempersembahkan teman2 seperjuang ku naik ke pentas...




alahai si pungguk rindukan bulan kah?? tu lah burung tu...dari dulu gtu jer posing dia.


kura2 yg bocor cengkerangnye..


terbaru lagi hangat dipasaran- sang rabbit yg suka melekat dikaki aku..

last but not least.....



do we need any fuel for life??...as for me..definately YES i do!
tepuk dada tnye selera pe nak mkn lunch ni k!
tata~



No comments: