Monday, July 19, 2010

Aku + ABC= Sore Throat

wuhaaa..
wiken hr tu sgt lah xbesh sbb aku kene meniaga kat gerai D'Kacang tu..
errrmm..so bored!
but i'm try to make myself epi ms meniaga..
ahahaa...lastly aku berjaya...succes!
xsgka aku bole jual ais kacang tu...ABC ler..
mula2 kekok juga nak letak semua 10 bahan2 penyedap minuman manis tuh!
ala2 terhegeh la aku kan..letak sesudu2 semua 10 bhn yg berupa cendol, cincau, lengkong, jagung, 3 jenis air gula ( putih, hitam, merah), susu and palg wajib sang kekcg merah n kcg tumbuk lah kan..!! kata D' kacang, mesti selitkan jugak kacang!
ahahaaa....org PPD kata skolah aku bukan jual kacang..ni lebih dari kacang!
mane taknye...sume kacang tang kemudian jer...
menu nye: mee jawa kacang, rojak tambi kacang, tumpi kacang, ais kacang, aiskrem kacang, kacang gondol/botak, kacang sarawak, air cendol kacang!
hah!..ameeekkk ko!
aku dh kata sume menu tu kacang nye tang kemudian..ahahhaaaa..
bijak gak idea kitorang tuh..kalo kacang semata2 nak dijual kat gerai, alamat balik tanam kacang jugak ler..
sape mau mkn kacang jer wei...?
jerawat ler.!!
ahahaa..
and aku rse hr tu sistem kerahan energy berlaku dgn cemerlangnye!
semua kami turun padang ok!
dgn baju hijau masing2..mmg semangat waja gilo!
terutama bro J yg dgn wajanye menebar tumpi kacang ala2 menebar roti canai!
ahahaa..
pas tu ngn siap ade promoter yg tgu depan gate tu yg plg xmenahan aku nak gelak!
dasat punye promosi!
sekolah len xde pon cm tuh..
adoyaii...mmg pecah perut tgk gelagat cgu2 ni memasing...
yg grup aku jual abc lagi lawak!..
siap 3-4 or pgg mesin ais tuh..ahahhaaaa..
gegaq seluruh alam!
dh mcm ape ntah cgu2 ni putar ais..ahahhaaa..lawakkkk!
hihihiii..
n aku telah menjdi abc-girl..
yg terhegeh2 menyiapkan bhn2 ais tuh la..
heheee...seronot ok...
siap ade cgu yg wat lawak antarabangsa suh jual kacang goreng tu kasi laku..
jaja ngan bawak ngan bakul2 tu skali..ala penjual kacang dlm bas express ms aku kecik2 dulu nak balik kg..
ahahhaa..
sib baik xde yg sanggup..kalo tak mmg gelak guling22 aku lagi..
balik tghari tu dah tentu lah kekenyangan sbb misi menghabiskan kupon kan!..
so beli jer mkanan ape pon janji kupon aku abis!
n tak disangka2 mlm tuh aku diserang saket tekak atau bhasa omputih nye yelah penyakit SORE THROAT! di ulangi...SORE THROAT!
..aduyaaaaiiii...merana nyerrr....hari ni yg merane dlm kelas!
ya ampun!..aku memulun 2 gelas cendol + abc dgn jaya nye hari tuh.
huhu..dah kata aku hantu ais..sape suh letak name aku jd penjual ais kann??..kann??
errmm..
hari ni mmg merane tahap dewa aku dlm kelas.
tobat aku!
n balik td dah jumpa pelega nye..
bukan dequadin yer..
tapi aku telah beralih pada Difflam yg mhl nye bukan lah kepalang oiii..
sgt hebat..tq lah pd amoi pharmacy yg sajeskan kat aku td..
alhamdulillah ada kurang!..(terbantut niat nak mc!..hehheehee..baru igt nak mc esok!)
(saket tekak pon ade niat nak mc!...ape daaa!)
k...aku da terlayang dh ni..
ntah merapu pe ntah ni..
nanti smbung r ek..
sblum tuh leh ler tatap2 pic ms meniaga hr tuh..
fyi, pic aku dah tentu lah xde sbb aku yg amik pic ni..huhuu..
tp xpe..aku xrase 'let down' pon..( word of the week miskong...aku guna wat ayat ni)
aku tau time tu muka aku thp selekeh serabai jual ais..!..baik jg xde pic!..
tp aku pelik bin ajaib??..
ais abc aku tuh laku giler..ahahahaa
siap berator org q nk oder...siap oder awal2..tempah dulu..ahahaaa..
pdhal aku thp mencurahkan air gula sesedap rase hati nurani aku jer...and campak2 bhn warne warni penyeri ais tuh jer...ahahaaa..
syabasss betty!!
wasalam~


ha...tgk tu...ABC sold out!.

Tak de lah begini abc tu yer...ni abc thp gilo sodap nih!

aku fokuskan lagi ABC telah di pangkah menandakan ke'SOLD OUT'an nye...akak tu muke letih tuhhh..

ni kengkawan cikgu yg sm2 meniaga di d'kacang!

tu diaaa...hebatkan??...cuba cari mn aku??..ahaahaaa..dah kata aku tukang amik pic ni le.


2 comments:

meQ said...

ayoooo....kite serupaaaa.....hehehehehe....

Lynda said...

saket sore throat jugak???..makan lah difflam lozenges...hihi..