Tuesday, December 9, 2008

Aidiladha penuh peng0rbanan

mari lihat gambar dulu....

Ini lah dia cik lembu yg ganazzz..

eerrmmmm kezen lelaki aku yg kecik2 lagi.. dari yg debab..nonel,kudin, haziq,dik mat,akim..blakang tu helmi..



pagi raye...dari kiri:tok cu, abah[kat tengah] n atok ku yang ensem..





kampung ku nan indah!




Assalamualaikum..errmm.. wazzup...aidiladha baru je lepas..seronot la raye kat kg..besh sgt!jumpa big family aku. ,paklong,pakngah,mak lang(mak aku)..pakndak, pak su...ahh ramai seh..family mama aku besa...14 siblings!sume balik kecuali makteh..(uwaa..rindu kat yana- anak sepupu aku).
Sepanjang umo aku ni lah first time aku tgk upacara korban.atuk aku tumbangkan sekor lembu.lembu tu gile r ganaz seh..mase petang tu nak tambat lagi dah mengganaz..siap tertunggeng2 la pakcik aku nak tambat...korban nye pasal..berujan seh pagi raye tuh..kitorang pun berakit rakit ke tempat kejadian ngan payung..cam pesta payung la..mcm2 brand..mak aku ngan bangga mengacu payung AVON dia tuh la..time ni la dpt guna payung tuh..mmg ganas gile lembu tuh..melibas2 ekor..cis, cis n cis!menguji kekentalan otot tol..tapi kejap jer..lembu tu buang tebiat nak kiookk..biase r..tapi dapat tgk live la upacara mematikan ia....

kekekkeehhh..
mlm tu ada la sket kenduri doa slmat...
makan sedap...sampai makngah tercekik tulang ikan lampam!...ciann...pastuh muak xsudah melantak daging..n saat ni aku xnak ah tgk daging...muakk tol... rase cam nak makan megi tomyam lak..hahaha..
slamat hari raye..

No comments: