Saturday, June 13, 2009

My Great Journey!

salam all~~

ahaa..sy memblog di Limbang di depan tv jenama Sanyo [tengok cerekarama tv3 lah!]umah sewa i yg hebat lagi dikagumi i..hahaaaa...actually really2 penat hari ni..i've a great journey today! ni nak share ni..

ermm..pagi td flight ak 5176 aku ke Labuan jam 7.50am..tau2 jelah kene ada dlm tu 2hrs b4..so 5.50a.m lah tok check in n urusan luggage lah![utk pengethuan,aku kua umah kul 4.20a.m..n bgun tdo kul 3.30am..padahal aku tdo mlm tu kul 1.30a.m..tdo ayam?]..uhuuu..berdebar gak time timbang luggage aku tuh..jeng3x! 14.4 kg!..fuh!!..lega...[pandai aku n mak mengagak berat luggage tu mlm td!]

ok, after dat..sesi salam2 n peluk2 my famili lah!..huhu..nangis ke aku?..tak langsuung!..mak pon dah pandai xnangis2 dah mcm dulu..[ala..rilek ler mak...along still dlm mlaysia ok..3bulan jer pon..]....errmm boarding @ 7.20 am..ahh time ni mmg aku menyampahlah..kalut ngan ic, paspot n boarding pass lah! argghhh..kira sharp 7.50 am aku terbang lah ke awan Dania..eh..awan biru lah!..dah xjakun cam memula dulu dah..errmm..nice view sbb matahari naik..waa...cantik!..dlm flight smmbung tdo 2jam...zzzz...

dekat 10.15am..maka smpai ler aku di Labuan..kejap jer dah ada kek labuan..kat labuan mulalah sesi kalut lagi ngan paspot, ic n dll lah..nyampess..ahaa..pas tuh p terminal jeti plak..beli tiket Express ke Limbang plak..express??..xtau..ermmm..mcm ferilah..ada ekon woo...bes woo..dlm tuh 2jam lagi aku menidorkan diri aku..zzzzz..b4 naik express tu aku n kwn2 p lah mkn kfc kek labuan..lapa!..[kfc xde water supply plak td!..errmm..mmg dasat ah labuan nye kfc..sadis..ayam jer tergolek2 n mineral water..ahh..mkn jer r..janji konyang!]..

pas tu naik la express tuh ke Limbang..[errmm..skrg aku dibuai ombak plak..td pagi naik atas awan...ala..mcm gula kapas lah awan tuh!...rase nak je lonjat2 main atas awan tuu...hohooo..ha..mn tdi?..ombakkan??...haa..dilambung ombak plak ...errmmm...sonok gak..[sib baik xmabuk..]..

kira2 kul 4.30ptg..smpai kat limbang..errmm..nampak dah lambaian limbang tuh dari tengah2 laut tuh...plaza limbang[tempat lepak di hujung minggu aku..]..errmmm..trimalah hakikat aku mmg postink limbang...haha!..kemudian nak ke umah sewa, naik plak cab..waa..ni atas darat plak!..ermmm..seperti berpijak di bumi nytalah ni..mmg aku dah ada di Limbang pon!.

sampai umah sewa aku sms sume org2 yg menanti sms aku..aku sms gni jer.'udara-darat-laut-my great journey today!..i'm oredi in LIMBANG!'..Waaa...smpai ke mlm ni..waktu aku menaip ni pon still aku terpikir2..peh!..betapa hebatnya journey aku hari ni..semua jenis kenderaan aku naik dlm masa 8jam!..muka dari pagi td elok cun bermekap [cun ker??]dah naik lebam cam panda dek tdo yg menyelerakan dlm kenderaan2 tuh sume..huahuuaaa..[kan aku xcukop tdo td..??].mmg lah Tuhan jadikan aku org yg kuat semngat kot!..alhamdulillah!..bak kata sms kimy, 'angap jer mcm percutian yg hebat!'..mmg hebat! lusa akan bermula lah kehidupan aku sebgai cikgu cikgi di SK Menuang bg sesi penggal ke2..[asal lak skema baik jer ayat nih..ahahahaaa...] poyo lah!..caiyuk2!!=)



ermm..tarik beg..rutin lah ni..naik ke awan dulu..


amik barang dlm express bwk kedarat plak..


haaa..sesi kalut lah ni...ic-boarding pass-paspot plzzz....


lihat...semua ahli famili ku beri semngat ke srwak! caiyuk!


mampukah saya terus tersenyum begini untuk tahun2 berikut??..InsyaAllah..

2 comments:

BDK MAKTAB MIRI said...

ASSALAMUALAIKUM..SY NK TNY CKIT.... MCM MANA NAK CARI RUMAH SEWA KAT AREA LIMBANG HEH..KNE POSTING SANA LA.... KITORNAG DLM 7 ORANG.....SEMUA POMPOUAN..MINTAK TLG BG CONTACT HEH.....

Lynda said...

wsalam..sy pon baru je 4bulan ada sini..umah sewa hr tu nasib2 jer...sy pon xtau nak ckp cm ne..xpandai lagi..