Sunday, June 28, 2009

gotong royong 2..

hola..hola..

ahaaa..mlm td mmg terbongkang mcm buffolo hahaa...penat gile plus aku sakit kepala mcm nak pecah..pas isyak jam 8 aku dah membaringkan diri smbil tit tot tit tot...(sms laa..)hahaa..(he's mmsing me from pantai teluk ketapang tganu!..im so jelousss baaa..)..haahaa..bukan itu topic utama nye..gotong royong smlm lah..

ermm..sume dh selesai, nak conclude 1 je..semgat kerjasama parents skola ni mmg harus dupuji..dorg bersungguh2 membantu staf skola smlm buat semua keje..dari pada keje ringan mengecat smpai lah membina titi n menyimen laluan ke tandas!..paling buat aku kagum n kaget juga, bukan tenaga lelaki shja, mlah tenaga wanita para ibu2 juga sama membantu..dan paling xmenahan nak tgk tu bile makcik2 ni melambuk simen n pasir kat tepi asrama!..mmg mcm lelaki!..dorg xpenah penat..rest kejap trus smbung!..
ermm..pas tuh dorg ni sgt kreatif!..tirai2 asrama dorang buat sendiri..aku ada jg soal slidik parent2 ni..yg ibu2 lah ckp..."kami buat guna pengikat balak ni cgu!"..
and bile aku belek2 tirai tu..mmg betul...daripada tape balak tu..ermm..mmg la aku x penah tgk pon cemana rupe nye..tapi dripada ape yg mereka cite tuh aku dpt bygkan betapa susah nak gunting tape balak yg tebal cam kad tepon tu lah!..siap dorg wat bentuk love, bintang, bulat, sgitiga...hurrmmm..aku cuma kata.."kamu semua sgt kreatif lah!"..

mmg kalo kat semenanjung aku xkan lihat keadaan gotong royong yg bersemangat waja cm ni...kalo kat semennjung yg bkerja pun para lelaki jer...yg pompuan stkat angkat air je..hhahhaaa...rasnye dorong ni dah terlatih sejak kecik ni..kbykan mereka buruh n petani...sebab tu dah biasa...stkat yg pompuan menebas tepi lereng bukit tuh..alah! kacang je bagi dorng tuh!..mmg sk mnuang dah jadi cantik sgt...sy suke!

mari lihat pic yg sempat sy snap guna hp sy ni..


para ibu sedang membancuh simen tu..tgk..wanita tu bukan lelaki..


yg ni plak grup menghias taman..pon wanita yg bertungkus lumus!..


yg ni plak grup wat simen depan dewan mkan..wanita jugak tuh...


kolam kekura selepas di touch up oleh grup sy!


kolam kekura sebelum di touch up!


x biasa wat keje lah ni...hahaa...sunburn sket jer..celum bahhh..


mereka berbaris time ni merarau..(lunch time~~)


grup membina anjung RMT diketuai oleh cgu busrah ni pon leh dikagumi..


binaan titi di depan asrama oleh grup cgu zul!..


haaaa..ni lah dia tirai yg sy kata tu..kreatif kan??

grup sy hanya mengecat taman depan bilik guru n kolam kekura tu jerr..senang jer..tu pon terpaksa lambat sebab hujan!..tgh asyik giler mengecat, tetiba hujan plak.!!..tensen gue!..

pape pon..sy letih n tdo smpai ke subuh xsedarkan diri..hahaha...(mcm lah keje kuat sgt!)..

2 comments:

cumel~* said...

jumpa pon blog ko..bagusnya gtg royong mcm tu..

Lynda said...

hehe...join blog aku gak?..hehe..aku merapu jer tuh weh!