Friday, May 1, 2009

Owwhh..Bandar Seri Begawan!

salam all~~

Hari ni aku rase bes.sbb ape??..sebab dapat jln2 ke negara org!..errmm...thank God!..xsgka aku dpt ke Brunei..hahaa~~bukan jauh sgt pon..45minit jer from limbang..[tu pon sbb jam di imegresen Tedungan tu nak ke Kuala Lurah!...]

Seronot gile sbb aku mmg suka berjln2..ermm dapat lak geng yg juga kaki jalan..ermm... so kami berdua aje dah cukup memadai kegirangan kami pd 1 mei td..geng aku yg baru tu nm dia miss Kong ..she's chinese but i'm epy to be fren wit her!..kira pendek kata kami sekepala!..ngamho!huahuaa..so dis is our 1st jalan2 cari makan tour to Bandar Seri Begawan, BRUNEI!...byk lagi dlm pale otak kami berdua nak jln2 cari makan tapi untuk hr ni ke brunei..mebi len kali ke miri or labuan or k.k..ermm..sbnarnya plan ni dah lame d plan tapi br hari ni aku brani kua ngan gagahnye sbb gaji aku dah dapat!!..hahaha...thank GOD!!...Kaye sebentar g melancong sat ha..

Ermmm..nak tau x ...kami sesat 2x tdi..haha..sib baik lepas..hahaa..errmm wut 2 say about Brunei??..ermm..yahh!kat brunei ni org kaya-kaya lah..umah mewah gile...sepanjang jlan tuh aku asik nmpak umah cantik2..kalo kat mlaysia mmg tahap umah dato lah tu...huhu..trigin gak nak ada umah cam tu..design mmg cantik..ala2 inggeris..ada tu umah mcm umah inggeris yg mmg cantik gaban seh!..errmm..terpukau kejap aku..[mula dah pasang angan2 nak design umah impian aku sendri nnti..uwaahhh..]

whutelse??..errmm..memandgkan dis is our jalan2 cari mkn..so makanan lah yg kami serbu..errmm..actually kami ni bjlan witout tourist guide..main REDAH JER...hahaa..so mian redah jer lah mkan kat 1 restoran ni..Restoran Nyonya nmnye..sgt cantik n errmm..all da fud besh!..cume xsuke mushroom soup yg xbesh!..[uuppss...mkn dah kenyang mmg lah xbes..sengal btol!]..

shoping ke aku??..nope!..owh...tidak mungkin aku membeli dan membelah di brunei..harga dasat...cume ....org kata jgn tidak kan...i beli la 1 shawl yg mmg menjadi idaman i...hahaa..dgn harga $B15, maka shawl itu sah lah sudaaa menjadi hakmilik kekal i...uwahh...sbb ape i beli?..sebab sebgai kenangan jer..n sbb ia sgt cantik gaban!...hehehe..

so..lets we continue dgn melihat gegambo yg aku uplod ni!...
slmat terhibur sume..


signboard ke BSB..errmmm...sik sabar kamek!..


uwwwaaaa...cantik nye masjid ni...dome tu salutan emas tuh!


key ef see??waa...dia tulis arab daa..


datran jeti yg cantik lagi damai..


umah org brunei sume mewah2...xda yg cikai2 ok!..


me merasa angin sepoi2 bahasa brunei...hehheee..


me berlatarbelakang masjid emas tuh..[tudung me ditiup angin sepoi2 bhasa Brunei lagi!]

yummyyy...my milk chocolate shake!


sizzling Brunei amat berbeda di Mlaysia..tapi sedap!


Dockers boutique!


jln nak balik...kami sesat 2x!haha..


aku menge'test' shawl baru beli kt Brunei td dgn hgra $B 15


errmm...berkenan sungguh pada shawl ni..trus rembat 1!


yg ni pon berkenan..tp nak rembat takot..takot aku yg kene rembat dulu..MAHAL!


Thank mis kong!seronot berjalai!

No comments: