Sunday, April 4, 2010

aku rindu

Hari ni terasa sgt santai di rumah.
Bila time sekola rase nak cuti.
Tapi bila dh diberi cuti 3 hari terasa bosan plak lepak umah jer.
Padahal tu yg dinantikan!..ermm..aku mmg mcm tu!. cepat bosan bile wat bende yg sama jer!dah setahun lebih aku biasakan diri menjalani kehidupan berhujung minggu yang agak kurang berWARNA-WARNI ni!.
kalo kat n9 mmg hujung minggu aku sgt COLOURFUL..cantek mcm kaler pelangi dgn pelbagai aktiviti bersama kwn2, famili dan yg sgt pasti kini dengan tunang tersayang!.


RINDU.
SGT RINDU.


Ok.Stop sebentar bab itu. sebab nak cerita pasal 2 benda.
Yang pertama pasal PERMOHONAN PERTUKARAN GURU ANTARA NEGERI yg mula di buka mulai 1 April sehingga 25 April.
Kenapa aku terpanggil nak isi n hantar permohonan ni?..ahahaa..anda pasti dah dpat jawapan yg subjektif kan?..
macam2 alasan yg membangkitkan aku kepada keinginan nak tukar tu.
Rasenye biar lah aku jer yang tau alasan2 tu dan juga GB..ahaha..sebenarnye aku sgt gentar dan seram juga nak jumpa GB n beritahu perkara ni.
Errmm..terasa mcm aku ni tak layak jer nak apply.
tp aku xnak jadi mcm thn lepas.
Menyesal tak sudah.Orang kata tak try xtau.
Macam juga sebiji betik yg masak ranum..kalau kita xbelah buah betik tu mana lah kite nak tau buah betik tu rosak atau pon tidak kan?
...so..aku memberanikan diri bertindak begitu.
Mungkin esok or lusa aku akan bersemuka dgn GB untuk perkara tu.
Whuteva lah kan...aku nak tebalkan telinga jer..manelah tau alasan aku tu sungguh xrelevan pada dia kan??
tp rase nye aku xde lah nak mereka2 alasan!...
untuk pe lah nak tipu!.hehe..semuanye aku buat demi keluarga!..
family first!...
aku xkira lah ape pon pada aku family perkara pertama!...
budak nak exam ker..xcukup cikgu ker..keperluan perkhidmatan ker...aahhhh!!aahhh...!!!...
aku jer nak jaga mereka, abis sapa nak jaga aku??..(bunyi agak kejam n kasar tapi aku xpedulik dah...!!)..
aku rindukan kehidupan aku yang warna-warni gemilang di bumi sendiri.
aku rindu..aku rindukan bebelan mak yg bisa tu.aku rindukan batukkan abah.aku rindukan keriuhan celoteh adik2.aku rindu nak gosip2 dgn kwn2.aku rindu nak mkn,bercerita, bergaduh, bersiku bersama tunang aku.aku rindu..plissss....rindu wehhh!
bukanlah aku nak kata di Sarawak xbesh, tp instead of keseronokan tuu..
mmg xternilai lagi di tanah sendiri..HEAVAN!..xde yg dpt menggantikan keriangan di negeri sendiri.ok.itu satu kenyataan yang benar!
aku mcm xdpt nak berkembang di sini.yer..aku rs sgt tertutup sehinggalah aku balik cuti aku dpat keluarkan semua yg terbuku tuh..
well...rse terbantut pemikiran ok!..
mebi sebab aku dibesarkan di persekitaran yg berbeza.
aku belajar melalui persekitaran aku.
cukup dah kot pengalaman di sini.
aku xperlu lagi pengalaman!..
tolong jgn bercerita mengenai mencari pengalaman di bumi org!
pengalaman di bumi sendiri pon xabis di kutip!
(sgt emo lah plak..)
plus aku nak kawen xlama lagi..Insyaallah ..moga jodoh dipanjangkan..
aku xsanggup dah tengok tunang aku sorang2 kesana sini nak buat persiapan kahwen.
Macam mase brtunang hari tuh..cukup lah sekali..
keje-keje jugak..hati org2 tertentu mesti kita ambil kira.
kat semenanjung pon aku boleh cari rezki ape...
errmm...tu lah yg akan aku elobrate kan pada GB jika dia tnya..
tambah lagi beberapa alasan lain.!...semuga aku berjaya dan di beri Allah KEKUATAN!
..Amin................

Perkara ke2 yang nak aku story mory kan ni yelah mengenai KETE aku.
ahahaa...Seronok sgt bile aku serahkan kete untuk di'SENTAL' , di'BELAI', di'SERVIS' oleh tunang aku..ahhaaa..
selama aku kat Srawak ni aku mmg abaikan kete aku tu..
adussshhh..mmg syg tau!..
tp nak wat cemana kan?..aku kat sini.
kete kat sana.bila balik cuti seminggu mmg xsempat nak BELAI kete tersayang!..
kadang2 sian jer aku pandang neo tuh..
dulu masa aku xposting lagi mmg tetiap hari aku vacum (walaupon aku xde vacum ok!).
hari2 lap ngn kain.cuci and buang habuk.sekarang??..
xda masa untuk itu. kesian giler!..
kalo aku balik cuti aku cam nampak kete tu cam nak ckp ' cuci lah saya...bersihkan saya...', tp aku mmg xsempat..terkejar2 jer..huhu..
kemarin aku mintak tunang aku amik n dia dah wat cecantik.
pas tu cek semua lah keadaan kete tuh..huh..
mengeluh gak la tunang aku dgn kete aku yg terabai tu..sayangnyer..
dia wat sikit2 kata dia..


erm...aku xsbar nak balik ni...nak tgk!..ahahaa..
tenkiu lalinggg..miahahaaa...
t bulan depan ingat nak servis enjin n ape2 yg perlulah...nasib baik ada tunang yg baik..
errmmm....t cuti leh jenjalan ngn neo yer..
k lah tu jer kot..

ntahape2 ntah..
td tgk melodi n baru aku tringat nak ucapkan salam takziah buat arwah Din Beramboi yang telah kembali ke rahmatullah pada hari Jumaat.AL-FATIHAH~
Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan org2 beriman.AMIN.


siyesly aku rindu hujung minggu yg berwarna-warni seperti ni..


ini kete tercinta..ahahaa..

No comments: