Tuesday, October 13, 2009

Eeee..interbiu itu mmg lah!

salam all~~

ku menulis after 2jam abis interbiu td.!..huh!..ape nak komen?..mmg la sgt ok..cume ada la beberapa perkara yg mencuakkan sy ..eee...yg sy xsuke yg tu dia tnye?..ok nak tau ape yg sy hadapi dlm bilik mesyurat td?.?? teruskan bace..b4 tu nak gtau, interbiu td bukan kat PKG..tp kat PPD..Sy yg berkobar2 dtg awal td terpakse berjln bebrapa meter ke tempat kejadian!..hehe..

turn sy yg ke 9!..hah..lambat kan?..tapi ada plak yg xdtg lah!..dokumen xlengkaplah!.hatta, ada gak yg xbawa ijazah original dlm BM yg bercop mohor!..huhu..cgu tu sia2 jer dtg dr Lawas, tp xbole msk interbiu!..sian! balik ngan muka cm nak ngis jer td..saya?..alhamdulillah sume ok!..mane x ok nye sy dah siapkan semgu awal!..plus sy nye geng keje dh bgtau n igtkan mcm2..so alhmdulillah part tu sy ok!..(thnks to muniroh n munirah!)

ok..dh td kate turn ke 9 kan?..abis dh sorg xbwk dokumen lah..tercicirlah..maka..jdnye sy org yg ke 6!..hehe..bila sorg2 cgu yg dah lepas interbiu kua..kami yg baru jer kenal kat situ trus menyerbu smpaikan org yg dah interbiu tuh kaget seketike..hahhaa..b4 tu lupe nak habaq, interviuwer kami Chinese lady!..nmpak cm garang tap tak!..mesra alam!..

turn sy tu siap sy gelak2 ngan dia mcm kengkawan plak..ahaha..nak tau pe dia tnye?..

1)perkenalkan diri cgu, ringkas yer..(aku pon membiodatakan diri lah!..)

2)bp org murid skola?..bilangan guru?..(sib baik dh tnye cgu Jelini ptg smlam!)

3)opsyen cgu ni mcm mane dikatakan pentings subjek sc diklangan murid SR?..(ahaha..soklan lazim ms nak apply kpli nihh!)

4)cm ne kaedah ganjaran berkesan dlm kelas cgu..??(aduh..dah msuk subjek ip ni..gureng...gureng la..)

5)mcm mane nk memperkasakan skola sperti dlm teras pipp?..ape langkah perkasa tu?..(mula dah berasap soalan...aku menten kuul..jawab sesedap rase!)

6)ceritakan sejarah pendidikan awal sebelum merdeka!!!..(gglluurrppp!.OMG!.yg ni gua surrender beb!..tap stil aku menggureng xhengat!..tp yg aku pasti aku xhengat pape bab sejrah ni weh...ahhaha...skolah pondok..vernekular..blaa..bla..aku suke sejarahh!)

7) ape terkandung dlm laporan Razak!..(peh!..mengganas soalan!!..sib baik yg ni aku dah bace sket...xtau la betul x..dia angguk2 jer..betul kot!hehe..)

8)perpaduan?..ape pgram diskolah yg menjurus kpda perpaduan?..(ahaha...yg ni mmg aku yakin! RIMUP!..)

9)Aktiviti ape yg berkaitan RIMUP kat skola lakukan?...contoh?..(hahaa..yg ni yg aku n dia gelak sakan..sbb ape?..sbb mulut aku dok ulang byk kali..GOTONG-ROYONG!..errr..Gotong -Royong!...smpai interviewer tu cakap..cgu ni suka gotong royong ni!..hahahaaa...penangan gotong royong kat menuang lah ni!)

10)ape teras2 dlm kbsr?..objektif kbsr?..(yg ni mmg aku ckp merapu..ahaha..)

hah!..lame ya Rabbi..dekat 30minit!..berpeluh2 gak tp alhamdulillah..sume ok!..gud luck la pd yg belum tu..jgn takot...be cool beb!..yey!..i did it!!!..


~~sc is fun!...ermmm...sume contoh2 sy bagi ms interview td berkaitan ngan solar system!..ahahaaa...~~

No comments: