Wednesday, January 19, 2011

2011, skolah baru dan spa tanahku...


Sewaktu menaip ni aku di meja di bilik guru SK Telahak..
yakni sekolah baru utk 2011..masa post status sekolah ku yg baru ni ramai juga komenter2 yg terkujat.hoh!
igtkan aku dpt pindah semenanjung!..
ermm..ye Insyaallah thn ni thn last di Srwak!..
bole x diri aku sendiri yg nak kompemkan yg thn ni adalah thn terakhir aku di Bumi Kenyalang??

Mcm2 rs yg menyelubungi lubuk hati aku ni.Sakit hati yg plg teratas menginap dlm hati ni.
Ahh..tolong laa..aku tak nak sakit hati ni meraja dlm hati aku...
aku nak kawen dgn gilang gemilang thn ni…nak suka2 jer dgn suami aku nnt…

Pagi semalam dlm saga otw ke skolah ..(utk mkluman sekolah bru ni tambah 20mnit lagi dr skolah lama kra dr bndar 40minit..jalan tanah yg mmg sgt licin bile hujan bak belut dan adakala kete tersangkut adalah suatu kebiasaan..)..
tetiba terdengar oleh ku sebaris kata yg diucapkan oleh sang dj wanita tu..bunyi nye cm ni yer…
"jika kebaikan dibls kebaikan itu adalah BAIK..jika kebaikan dibls kejahatan itu adalah ZALIM,jika kejahatan dibls kebaikan itu adalah MULIA, jika kejahatan dibls kejahatan itu adalah ….(tak ingat plak….)..
tapi yg pasti aku suka nak highlight kan JIKA KEBAIKAN DIBALAS KEJAHATAN ITU ADALAH ZALIM…

ZALIM…ZALIM..ZALIM…aku dizalimi??
itu lah situasi yg menyebabkan tangga pertama pd kesakitan hatiku kini…(3mgu sudah rasa tu dah mula pudar..alhamdulillah…sesungguhnya aku berjaya mengembalikan KEIKHLASAN aku bekerja …syukran ..tu yg aku xmau hilang walau sezarah..sezarah keihlasan aku hilang susahlah aku nak dpt berkat nnt..huhu..mintak jauh!)
….ok malas mau elobrate cerita ceriti itu lagi sbb semuanye cerita yg patut msuk LONGKANG!..Bersama dgn org2 yg mmg LONGKANG..longkang pon adakala xbusuk kalo disimbah AJAX FABULOSO…
manusia tu patut kene minum Ajax Fabuloso berperisa serai wangi kasi hati wangi mcm hati aku!..bahahhh…
aku berhati wangi ker?..yer..tq mak sebab lahirkan along yg berhati mcm ni….sgt hargai.
Tapi xpe…setiap yg berlaku ada hikmah.
Mmg aku ni selalu diuji dgn pelbagai macam bentuk ujian.
Tp manusia longkang tu adalah manusia yg paling amat tersangat-sangat aku menyampah lalu aku blacklist kan sudah manusia tu..
syyyooooooooohhhh..masuk tong sampah kau dan sekutu kau…
jgn aku jumpa lagi kau!

Meh nak show sekula baru ku yang sgt damai ni……mmg xcantik, mmg kayu,mmg kecik..tapi sekurang-kurangnya ia mengajar aku erti kesabaran,ketabahan,kecekalan,kesyukuran dan segala jenis ke ……an la…

Mula2 msk sekula ni mmg aku kekok.
sbb aku xbiasa dgn sekeliling nye..owhh..sabar je lah..
org bndar msuk kmpung!..pe reaksinye agak2nye?..
well..semua org bule lakonkan aksi tu..
tp ok whut..sekurang2 nya aku xmcm org kampong msuk bandar??
hoh... Tu lagi teruk..hohoooh…!

Ok diminggu yg ke3 ni ok lah sikit nak tune minda kene bgun pg2 buta jam 5 tu…
dah mcm atok2 n nenek2 g noreh gotah kan?..syabas!...
sbb aku mmg manusia yg kategori tegar nak bgun pagi..hehee…
tp skrg..hujung minggu pon msti bgun pagi.!..
wahh!..ni kompom mak mentua syg ni..( mak mentua ku mmg syg aku..hehee)..pe merepeks daaaa…

Ok silalaa melihat sekula baru ku…check it out bebeh!...
(tempat spa tanah ku)




dimulakan dengan pic kaki ku yg mengecut dek berendam ngan air banjir jer..huhu..
kaki pengantin yg hari2 spa lumpur tanah!
terbaek dari tanah!huhu..
lihat tu..mulanya aku berkasut CARLO RINO...
at last aku simpan kan jer kasut jenama2 tu..
rsnye lebih aktif aku bergerak kalo ngn selipar jepun ni..
rusak pon aku xheran..murah je bah..
tapi aku berhasrat nak beli kasut yg lagi kokoh n stabil lagi sesuai dipakai di tmpt begini..
kasut CROCS tu laa....hehee..
balik semnjung ni akn ku borong dikau wahai sang CROCS....Tungguuuuuu..

ini surau terapung..ehhee...


pic yg bwh ini lak halaman sekolah yg terapung..hehe...

tu yg tangki biru beso tu tempat aku tumpang terkucil..(rumah warden)

jauh kan??..air tadahan hujan.hrp maklum.

deretan kelasnya..tu bukan kuali astro yer!


pic yg bwh ni lah saya...alamak sama tema plak ngn langsir.kuikuikui..

nampak x sinar keikhlasan tu terpancar diraut wajah ku??

wahh..poyo!

ok tu aje...nnt smbung lagi ..

p/s: hari2 aku dpt spa tanah free...owh tuhan..sgt melimpah rahmatmu di bumi kenyalang ni...

No comments: